BOGDAN DRAGOMIR


Astăzi, într-o zi de Duminică, mă bucur că voi scrie despre un om foarte special, un om,care a muncit din greu să ajungă cine este acum,un om pe care îl admir,iar acesta este domnul Bogdan Dragomir!


Știu că o să sune foarte ciudat ,dar nu l-am plăcut mereu pe domnul Bogdan! Acum aproximativ 9 ani, când am început să cânt,la aproape toate concursurile îl întâlneam,deoarece era în juriu! Am auzit că este un jurat foarte exigent și de atunci a început să îmi fie frică de dânsul....nu frică, groază! De fiecare dată când voiam să merg la un concurs și îmi spunea mama că domnul Bogdan va fi acolo,spuneam foarte hotărâtă ,,Atunci...eu nu mai merg". Frica aceasta am ținut-o vreo 3 ani, până când am început să îmi dau seama cine și cum este de fapt domnul Bogdan Dragomir! În 2014 , la cea de a doua ediție a festivalului ,, Hermannstadtfest" , mama împreună cu domnul Adrian Ordean (președinte de onoare al festivalului și președinte de juriu) s-au decis ca domnul Bogdan să facă și el parte din juriul festivalului. Când am auzit, am crezut că leșin și îi spuneam mamei ,,Pe altcineva nu ai găsit,nu?". Nici nu știam cum voi putea da ochii cu ,, dușmanul" meu. De la Sibiu, încet, încet am început să îl cunosc mai bine și pe parcursul acestor aproape 5 ani am realizat că este o persoană minunată și nu are de ce să îmi fie frică de dânsul. Îmi dă foarte multe sfaturi, mă laudă, când trebuie sa fiu lăudată, mă ceartă atunci când gresesc și acum și dacă m-ar bate,nu mi-ar fi teamă de el!

Am aflat că în trecut a cochetat cu muzica și am ascultat niște melodii cântate de dânsul,fie singur,fie împreună cu mari artiști,precum Anca Parghel și vă pot spune că am rămas cu gura căscată! Are o voce foarte frumoasă și despre experiențele,pe care le-a trăit,atunci când cânta, veți putea citi mai jos în micul interviu cu dânsul.

Știți ce este ciudat și amuzant în același timp? Atunci când eram mică,la un festival de la Piatra Neamț,am obținut premiul ,,Tinere Talente", premiu care este acordat de domnul Bogdan Dragomir copiilor talentați,pentru a fi promovați pe Radio România....dar și așa nu dispărea ,,pica" pe care o aveam pe dânsul.


Așadar să vedem ce ne spune domnul Bogdan Dragomir!

1.Care a fost cea mai frumoasă experiență trăită ca și cântăreț?

,,Eu am început să cânt de la 4 ani, la 5 ani, eram deja la grădinița muzicală a Liceului de Muzică nr. 1 - Dinu Lipatti, din București, liceu unde am studiat vioara și pianul, liceu pe care l-am absolvit în 1982! În calitate de elev al acestui liceu am participat la multe spectacole și concerte pe scenele mici și mari, dar adevărata carieră artistică de interpret profesionist a început în 1980, când eram încă elev și a ținut până în anul 2000, deci o perioadă de 20 de ani, în care am evoluat muzical și artistic, în genurile de muzică ușoară și muzică clasică! Deci, cea mai frumoasă experiență artistică muzicală din cariera mea a ținut 13 ani (1980 - 1993) cu Grupul Coral SONG și cu Cvintetul vocal LUCHIAN, conduse de Ioan Luchian Mihalea, unde cântam muzică corală de divertisment din repertoriul tuturor popoarelor dar și muzică ușoară românească, negro spirituals-uri a capella, uneori modificate și schimbate versurile în limba română pentru a putea cânta și pe marile scene din Bucuresti:Sala Palatului,Teatrul Constantin Tănase,Sala Radio,Sala Polivalentă! O experiență cu totul specială a fost la Sala Polivalentă la un concert cu Dan Spătaru, Mirabela Dauer, Savoy, Angela Similea, Dida Drăgan și alți artiști celebri: am intrat pe scenă cu ceilalți patru colegi din Cvintetul LUCHIAN și ne-am trezit în fața microfoanelor cu sala arhiplină și cu publicul la 2 metri de noi, am cântat negro-spirituals, a capella, pe cinci voci și a fost un mare succes, dar și o experiență extraordinară! Din anul 1980 până în anul 2000, am trăit, în paralel cu muzica lejera, o alta etapa extraordinara din cariera mea artistică, de această dată în lumea muzicală profesionistă - cea de artist liric și solist al Corului Național de Cameră MADRIGAL, dirijat de Maestrul Marin Constantin, unde am intrat ca artist liric debutant și de unde am plecat în anul 2000, ca Madrigalist de Onoare! Am fost onorat să particip la cca. 3000 de concerte, în festivaluri, concursuri, delegații oficiale pe cele mai importante scene de concert din toată lumea! Fiecare concert era o experiență unică, pe altă scenă, cu alt repertoriu, de la muzica bizantină, preclasică, clasica românească și universală, modernă și contemporană până la prelucrările folclorice și tradiționalele colinde românești și internaționale! Toată această perioadă, pentru mine a însemnat o experiență artistică fantastică și irepetabilă, pentru care îi mulțumesc lui Dumnezeu și celor doi mentori geniali, fiecare în domeniul lor artistic - maestrul MARIN CONSTANTIN și IOAN LUCHIAN MIHALEA!"

2.De ce ați renunțat la o carieră în muzică, în favoarea unei cariere în radio?

,,Nu am renunțat la cariera artistică muzicală pentru radio ci pentru un alt domeniu care să fie înrudit cu muzica și în care să-mi pot valorifica cunoștințele și experiența muzicală dobândite! De ce? Pentru că din punct de vedere financiar nu mă mai puteam descurca! Eram în anul 1993, căsătorit, cu un copil de 3 ani și cu un salariu din care nu reușeam să trăiesc fără să mă împrumut! Cam acesta a fost adevărul gol, goluț al tuturor artiștilor profesioniști din muzică, teatru, dans, etc. care erau angajați ai instituțiilor de artă din cadrul Ministerului Culturii din acei ani... dar iată că nici după 30 de ani, lucrurile nu stau... mult diferit! Deci, în 1993, am dat concurs în jurnalismul de radio și de televiziune, unde am parcurs toate etapele, de la Reporter muzical până la Director de programe, apoi am facut impresariat artistic, Producator și Director artistic de casa de discuri și din anul 2000 sunt Realizator de emisiuni și programe muzicale la Departamentul Studiourilor Teritoriale al Societății Române de Radiodifuziune, mai pe scurt Rețeaua Radio România Regional!"

3.Având în vedere faptul că d-voastră ați cântat, încurajați tinerii talentați să urmeze acest drum al celebrității,al televiziunilor?

,, Având în vedere faptul că din anul 2000, odată cu debutul preselecțiilor celui mai important festival-concurs de creație și interpretare pentru copii și adolescenți MAMAIA COPIILOR, am făcut parte din juriile de specialitate, de preselecție a celor mai valoroși copii și tineri din România, am întâlnit copii geniali, extrem de talentati... ar fi păcat să nu încurajăm manifestarea artistică a celor mai talentați dintre ei!  Dar, de la a-ți manifesta acest har, acest talent, uneori genial pe scenele muzicale, chiar și pe cele de televiziune, obținând uneori și premii importante...până la celebritate... adevărată și nu înșelată de audiențe plătite,jocuri de culise și de interese este o cale foarte lungă! M-aș întoarce un pic la exemplul pe care l-am dat mai devreme cu experiența personală de la Sala Polivalentă... cu sala arhiplină... publicul foarte atent și avizat... la 2 metri de artiști... care, atenție, cântau LIVE, fără pozitive și fără alte "artificii" de sunet! Celebritatea este acea calitate care umple sălile de spectacol și de concerte de publicul plătitor de bilete! Atunci când cineva dorește să vadă un spectacol de calitate, se duce și cumpără bilet și artistul este considerat o valoare și este plătit și trăiește civilizat! Aceasta este definiția celebrității! Fiecare post de radio, de televiziune are dreptul la strategii de dezvoltare, de audiență... obținute cu metodele sale! Da, încurajez copiii talentați să participe la toate evenimentele, atât timp cât acest lucru reprezintă o experiență artistică... și nu financiară sau de altă natură! Cred că, în România, se vând foarte multe iluzii,care deformează personalitatea copiilor și a tinerilor! Mai cred, că, în România nu se poate trăi decent din arta muzicală, teatrală și a dansului profesionist și că toată această activitate culturală trebuie susținută financiar! Deci, recomandarea mea, dupa 30 de ani de așteptare a marilor schimbări promise... este să încurajăm geniile cu totul excepționale, iar pe restul copiilor foarte talentați să-i sprijinim să-și continue această activitate ca pe un mare și important hobby! Altfel, în timp, dar, din pacate prea tarziu, vor deveni artiști liber profesioniști, prost plătiți, preocupați de grijile zilei de mâine și nu de marile satisfacțiile artistice!"

4. Vă imaginați viața fără muzică?

,, După cum spuneam, am început să cânt la 4 ani, pe geamul de la sufragerie, pentru vecini!  Nu-mi imaginez viața mea fără muzică, ascult permanent muzică, de toate felurile, de toate genurile... mai puțin manele autohtone! Am moștenit muzica de la tatăl meu, care a fost 45 de ani profesor emerit, de teorie muzicală la Liceul de muzica nr. 1 Dinu Lipatti din București! Eu am fost privilegiat și ajutat de Dumnezeu să mă descurc onorabil, dar cu foarte multă muncă și seriozitate în acest labirint artistic, care îți oferă satisfacțiile spirituale extraordinare dar și eșecuri dramatice, uneori! În încheierea micului tău interogatoriu artistic, aș spune că muzica și arta, în general, ar trebui încurajate, ele fac oamenii mai frumosi, mai bogați în interior, mai înțelegători unii cu ceilalți, mai toleranti, dar această activitate presupune mari sacrificii de la vârste fragede, multe compromisuri și mare susținere financiară a proiectelor (costuri pentru înregistrări, costume, instrumente, cursuri de perfecționare vocală și instrumentală, deplasări, cazare, taxe de înscriere și participare, etc. ). Este ideal, ca înainte de a păși pe acest drum frumos dar anevoios și plin de surprize plăcute și neplăcute, să ne informăm complet despre acest domeniu și să ne asiguram că putem face față tuturor situațiilor neprevăzute! Îți mulțumesc pentru că m-ai considerat un artist important, îți doresc ție și tuturor cititorilor blog-ului tău mult succes în tot ceea ce urmeaza și multe satisfacții și împliniri artistice!"




*Vă invit să ascultați cvintetul ,,Luchian",din care a făcut parte și domnul Bogdan Dragomir - Ceasornicul din vechiul turn
(Fragment din emisiunea ,,Lumea se grăbește" 1982)

Puteți vizita site-ul http://bogdandragomir.ro/


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EDIȚIA A XI-A - FESTIVALUL INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”

ANDRADA PRECUP

DESPRE EDIȚIA A 9-A A FESTIVALULUI INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”