OLIVIA CRISTINA SIMA


Astăzi am să scriu despre o femeie minunată.Un om mai minunat,mai special și mai drăguț ca aceasta,din păcate,mai rar există.Cum aș putea spune că nu o iubesc pe doamna Olivia Sima?


Doamna Olivia Cristina Sima este născută pe 28 Septembrie 1957,la București și din 1990 este redactor la ,,Radio România Internațional". De 19 ani,aceasta realizează o emisiune numită ”Muzică 100% la RRI”, în cadrul căreia prezintă melodii ale artiștilor consacrați,dar și promovează tinerii,care sunt la început de drum. În această emisiune am apărut și eu și cred că nu vă puteți da seama cât de fericită și onorată am fost că vocea mea se va auzi în toată lumea.
În fiecare an mă întâlnesc cu doamna Olivia Sima la festivalul mamei mele , ,,Hermannstadtfest" ,care are loc la Sibiu. Mă bucur de fiecare dată când o văd și dacă ați cunoaște-o mai bine,sunt sigură că ați avea aceași părere ca mine. Cred că doamna Olivia stăpânește această bunătate și minunăție chiar de la mamă. În vară am avut un drum în capitală,iar după aceea trebuia să ma îndrept direct spre Brașov. Părinții nu puteau veni cu mine, așa că trebuia să călătoresc singură și cred că cea mai mare problemă (mai ales fiind minoră) era că trebuia să înnoptez undeva. Doamna Olivia imediat a sărit în ajutor și mi-a propus să dorm la dânsa acasă,unde locuia și mama ei (cred că aici vă pot demonstra și mai bine ce suflet bun are aceasta persoană). Când stăteam la masă am început să vorbesc cu mama dânsei.Din păcate nu îmi pot aduce aminte cum o cheamă,dar mi-am dat seama că doamna Olivia seamănă cu mama. Ambele au un suflet minunat! Mama doamnei Olivia, mi-a povestit că a fost profesoară de muzică și că toti copiii o iubeau. Am povestit foarte mult și de asemenea,doamna m-a învățat foarte multe lucruri! Așadar, nu numai că doamna Olivia Sima face parte dintr-o familie cu un suflet mare,dar vă pot spune că toate generațiile iubesc muzica: mama doamnei Olivia a fost profesoară de muzică, tatăl cânta la trompetă, doamna Olivia este realizator radio și nepoțica, Ana - Bianca Marinescu (sau Abi) este o mică vedetă. Minunat nu? Nu aș vrea să sar peste faptul că doamna Olivia, această femeie minunată,m-a ajutat să îmi îndeplinesc unul din vise...Un vis,pe care nu l-aș fi putut îndeplini niciodată....doar în acel moment! Așadar, doamna Olivia m-a ajutat să o cunosc pe preferata mea în muzică jazz , adică pe celebra Aura Urziceanu! Am fost nespus de fericită... Niciodată nu voi uita acel moment! Niciodată! Și pentru toate lucrurile frumoase,pe care le-a făcut pentru mine, niște mulțumiri și aprecieri sunt de neajuns.
În concluzie,nu ai cum să nu o iubești pe doamna Olivia Sima și vă invit să citiți mai jos,micul interviu,pe care l-am făcut cu dânsa: o adevărată campioană a muzicii!


1.Incă de mică ați a avut o ,,relație mai specială" cu muzica?

,,M-am născut într-o familie și o casă unde muzica era la ea acasă. Mama era studentă la Conservator în anul trei când am apărut eu în peisaj. Pianul trona în mijlocul camerei în care locuiam atunci - era o singură cameră, cum am spune astăzi o garsonieră, dar foarte mare. Iar trompeta tatălui meu "se antrena" în fiecare dimineață, chiar dacă atenuată de surdină, ea exista și își făcea simțită prezența. Când am început să cresc, mă urcam pe scaunul pianului - un scaun special, de epocă, la fel ca și instrumentul. Așa că era greu să nu mă las tentată."

2.Cum ați ajuns să fiți chiar realizator de radio și nu profesoară de muzică,precum mama d-voastră?

,,Am absolvit cursurile Conservatorului și după ce am stat acasă cu copilul până la trei ani - vârsta de grădiniță, am fost profesoară, dar nu de educație muzicală într-o școală generală, ci la liceul de muzică unde eu însămi am învățat - actuslul Colegiu Dinu Lipatti, din strada Principatele Unite. Acolo am predat pian complementar la specialitatea muzică, dar și fetelor de la Coregrafie, un an. Restul de cinci ani, până când am ajuns la Radio România, am predat la Casa Pionierilor din Buftea, actualul Club al Copiilor. Acolo am predat pian și grup vocal. În 2 aprilie 1990,am fost angajată la Radio România Internațional, unde am devenit redactor. Așa am și ieșit la pensie, deși ani buni am susținut munca unui realizator și o mai fac și în prezent, în calitate de colaborator."

3.Dacă nu ați fi fost realizator de radio,pe ce v-ați fi axat?

,,Mi-am dorit inițial să cânt jazz, dar am fost deturnată din motive mai mult sau mai puțin obiective: nașterea fetiței mele (aveam fix 23 de ani), teama, sau mai bine zis nesiguranța de a merge mai departe. Totuși n-am renunțat la cântat, am făcut parte din diverse coruri, dintr un grup vocal de acompaniament a cappella, cu care am colaborat câțiva ani la teatrul de revistă Constantin Tănase. Am și acum atestatul de liber profesionist gradul I, specialitatea interpretare vocală. Dacă mă gândesc în urmă, constat fără ezitare că îmi place la fel de mult să cânt și să fac emisiuni în direct / Live. Dacă prin absurd m-ar scula cineva în toiul nopții și mi-ar spune că trebuie să merg la Radio să intru în direct, aș face-o fără să mă gândesc prea mult."

4.Vă imaginați viața fără muzică?

,,Aici răspunsul este scurt și clar: NU.Mulțumesc Cerului în fiecare clipă că m-a <<aruncat>> în lumea muzicii, nu-mi imaginez ce altceva m-ar defini mai bine, poate doar psihologia, pe care am vrut s-o fac pe post de a doua facultate, însă în completarea muzicii, nu excluzând-o. Însă n-a fost să fie."


*În această poză apar cele 4 generații de fete talentate și frumoase: doamna Olivia,Abi ,Ioana (fata doamnei Olivia) și mama dânsei.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

EDIȚIA A XI-A - FESTIVALUL INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”

ANDRADA PRECUP

DESPRE EDIȚIA A 9-A A FESTIVALULUI INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”