RODICA POPA COMĂNICIU

Mă bucur nespus de mult că astăzi am să vă povestesc despre o femeie nemaipomenită, o femeie, pe care o admir și o femeie, pe care o consider o mamă, iar aceasta este doamna mea profesoară, Rodica Popa Comăniciu!


Cum bine stiți, doamna Rodica Popa Comăniciu este o renumită cântăreață de muzică populară. Nu numai că publicul o iubește, dar aceasta este îndrăgită de sute de elevi, atât de la școala la care predă, cât și de la propriul studio de canto, ,,Studio Rodica Popa Comăniciu". Îmi pare rău că nu am cunoscut-o mai devreme pe doamna Rodica, dar până la urmă ,,toate la timpul lor". Personal ne-am cunoscut acum 3 la festivalul mamei mele ,,Hermannstadtfest", unde a fost membră a juriului la secția de muzică populară. Deși nu vorbisem deloc, adevărul este că mi-a plăcut de dânsa, deoarece era o femeie dezinvoltă, veselă și amuzantă (talentul ei fiind de a face pe toți cei din jur să radă în hohote). Coincidență sau nu, în clasa a 5-a doamna Rodica a fost profesoara de muzică de la școala surorii mele, căreia i-a și predat...După fiecare oră de muzică, Ioana vorbea toată ziua despre doamna Rodica: ,,Apăi ne pune să facem vocalize." ; ,,Am învățat un cântec și trebuie să îl cântăm cu toții". În ciuda faptului că sora mea este așa mai afoană (fără supărare draga mea soră), la fel cum sunt și eu paralelă cu sportul până la urmă, ei îi plăceau orele de muzică cu doamna Rodica și atunci când a revăzut-o după câțiva ani bucuria a fost mare! Dacă și copiii paraleli cu muzica o iubesc pe doamna profesoară, ei bine, înseamnă că aceasta este specială!


Acum 3 ani am fost nevoită să îmi schimb profesorul din anumite motive și cel care mi-a recomandat-o pe doamna Rodica a fost domnul Bogdan Dragomir. Adevărul este că mama chiar nu l-a putut refuza pe domnul Bogdan, mai ales că acesta vorbise deja cu doamna Rodica pentru mine. Prima oară nu am vrut să merg. Deci nu am vrut, am plâns în ultimul hal că eu nu vreau să merg la doamna Rodica. Așadar la prima oră am fost forțat dusă! Mama mi-a spus așa ,,Haide Domi, încearcă să te duci o oră, după dacă nu îți place nu mai mergi!"...Bun! Mă gândeam așa ,,Perfect, merg odată și aia e, nu oi muri!". Am ajuns acasă la doamna. Am fost întâmpinată destul de prietenos, mai ales pentru prima oră și din primele 5 minute mi-am dat seama că semănăm foarte mult. Avem același caracter...bine ea e mai șmecheră decât mine, dar nu asta este important! Inițial doamna a spus că voi sta numai o jumătate de oră...dar a trecut o oră, după o oră jumate, după 2 ore și eu nu mai plecam de acolo. A fost așa o ,,dragoste la prima vedere". Mi-a plăcut enorm să fac ore cu doamna Rodica și abia așteptam următoarea ședință. Cel mai mult îmi place că doamna Rodica este o femeie sinceră, care spune lucrurilor pe nume! Nu numai că mi-a îmbunătățit calitățile vocale, dar aceasta a avut un rol esențial și în dezvoltarea atitudinii mele de pe scenă ,,Tu Domi...tu intri pe scenă de parcă de bate cineva. Întră și tu cu tupeu, ca o sultană!"
Am avut parte de momente frumoase împreună, cum am râs cu doamna profesoară nu am râs cu nimeni...niciodată! Mereu merg cu bucurie la orele de canto și de multe ori, decât să ies în oraș cu prietenii prefer să merg la ore la doamna profesoară.


Cele mai frumoase amintiri sunt cele din Veliko Tarnovo (Bulgaria) de la festivalul ,,Silver Yantra" , un festival de nota 100 și o felicit pe organizatoarea acestui festival, adică doamna Rumiana Nacheva! Prima oară când i-am propus doamnei Rodica să mergem împreună la festival a zis așa ,,Vezi că eu sunt mai rea decât maică-ta și după Bulgaria nu vei mai vrea să mergi nicăieri cu mine!" ....Recunosc că doamna Rodica este cel mai dur critic din lumea întreagă, un profesor sever, însă în ciuda acestui fapt aș mai dori să merg cu dânsa la un concurs!
Tot drumul am râs, am ascultat muzică și, bineînțeles, am cântat! Nu putea lipsi nici shopping-ul de la magazinele din Veliko Tarnovo si milioanele de poze de la fiecare colțișor al orașului. Ne-am distrat pe cinste la concurs și chiar foarte multă lume mă întreba dacă doamna este mama mea și când le-am zis că este profesoara mea au spus ,,O.M.G, your teacher is so cool!"
Cu siguranță noi eram ,,vedetele" din toată Bulgaria! Toată lumea ne știa pe acolo! Eram adevăratele ,,dive de la Veliko Tarnovo".


Cum am spus și în introducere, doamna Rodica nu este doar o profesoară pentru mine...Ea este ca o mamă pentru mine! Este o femeie, care mi-a schimbat viața. Știți acel moment când rămâi singur pe pământ, dar Dumnezeu îți oferă un dar? Doamna Rodica este darul meu de acum 3 ani! Atunci când toată lumea m-a părăsit, dânsa era lângă mine la bine și la rău și mă susținea necondiționat! Ca o adevărată mamă...Este acea femeie care m-a făcut să realizez cât de frumoasă este viața și că nu trebuie să las pe nimeni să mi-o distrugă! Este acea prietenă, împreună cu care poți ieși la o bere! În doar câteva luni, doamna Rodica m-a schimbat într-o altă persoană mult mai bună și îi mulțumesc din suflet că există în viața mea!
În concluzie, înainte de a vedea ce ne spune doamna Rodica Popa Comăniciu, vreau să reamintesc faptul că aceasta este o femeie absolut minunată, o femeie iubită de toată lumea și nu în ultimul rând O ADEVĂRATĂ CAMPIOANĂ A MUZICII!


1. De când erați copil v-ați dorit să aveți o carieră în muzică populară?

,,Am crescut alături de bunica paternă, care a împătimit tot ceea ce înseamnă tradiție și folclor, cântându-mi muzică populară aproape zilnic cu o voce impecabilă, pe care și eu am moștenit-o. Nu mi-am dorit să fiu cântăreață de mică, 
mi-am dorit să fiu profesoară."

2. Cum v-ați gandit să aveți o slujbă în calitate de profesoară de muzică ușoară și populară?

,,Urmându-mi visul de a deveni profesor am început muzica de la 7 ani cu un instrument muzical drag sufletului meu , pianul (prof. Barbu Mihaela, Berzovan Margareta și Preoteasa Rada). Pe parcursul anilor mi-am dat seama că vocea era mai aproape de sufletul meu decât pianul așa că în liceu am ales catedra de canto clasic ( prof. Crina Popovici). Am mers mai departe cu muzica și în facultate, dar folclorul cântat de bunica mea era profund în sânge așa că în cadrul Academiei de Muzică de la Cluj Napoca am fugit de la canto clasic la catedra de folclor a profesorului Ioan Bocșa. De aici a fost doar un pas ca după finalizarea studiilor să vin la catedra de muzică. Apoi apărând mulți elevi dornici de a cânta am început să-i pregătesc în arta folclorului, iar după 2 ani fiind membră în juriul unui concurs, am reîntâlnit un om drag, care pe vremea studenției mi-a acordat premii la concursurile de folclor și care m-a împins și spre catedra de muzică ușoară. Este vorba de Bogdan Dragomir, care m-a învățat și îndrumat în legătură cu ce am de făcut și pe această secțiune."

3. Cum ați descrie acest drum al muzicii? Ați avut parte de obstacole?

,,Obstacole sunt în orice meserie, dar aceste obstacole nu m-au făcut să renunț, chiar m-au făcut să merg mai departe în pregătirea mea și să ajung să am un Studio de Canto, unde pot îndruma pe cei ce iubesc muzica, indiferent de gen. Mi-aș fi dorit să ajung profesor de canto în anumite instituții specializate,dar din unele motive...nu spun care...nu am ajuns. Probabil că nu acolo trebuia să ajung...Dumnezeu a avut alt plan cu mine, adică să merg pe cont propriu."


4. Ați lăsa această carieră de dascăl pentru una exclusiv în muzica populară?


,,Ce întrebarea grea. Iubesc cântecul, iubesc cântatul si cred că încă pot să le îmbin pe ambele. Nu mi-aș dori exclusivitate ca solistă...cred că atunci când pleacă din mâna mea elevi foarte buni, care spun mult în muzică, satisfacția este foarte mare.
Poate că am neglijat puțin cariera artistică, dar aici este un alt subiect puțin dureros pentru mine, acela că este greu să fii profet la tine acasă, dar încă mai sper ca cei de la cultură să își aducă aminte și de mine ca solistă și fostă laureată a multor concursuri."





 *Vă invit să ascultați sublima voce a doamnei Rodica Popa Comăniciu! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EDIȚIA A XI-A - FESTIVALUL INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”

ANDRADA PRECUP

MICII CAMPIONI AI MUZICII: MIHAELA DRAGOMIR, MARIA JEITAN, SARA HANȚ