Kyrie Mendél

Dragii mei, după o pauză destul de lungă, am marea bucurie de a vă anunța că voi reveni încet încet cu articolele despre marii campioni ai muzicii! De mine nu scăpați, din păcate! Astfel, articolul de ,,debut” din acest an este despre Kyrie Mendél.


Mi-ar fi plăcut să vă povestesc mai multe despre Kyrie Mendél, însă am auzit de acest nume numai anul acesta prin intermediul concursului muzical ,,Eurovision”, unde Kyrie a participat și a ajuns până în marea finală a selecției naționale, câștigând chiar premiul 2! Înainte de a începe transmisiile live ale selecției naționale, am ascultat toate cele 46 de piese calificate, dintre care m-au impresionat numai vreo 10. O să vă mărturisesc faptul că melodia ,,Hurricane”, cu care a participat Kyrie, nu s-a aflat pe acea listă de 10 melodii. Nu pot spune că nu mi-a plăcut melodia, dar nici nu mi-a rămas în minte! Bine că nu i-am mărturisit lui Kyrie acest lucru înainte de a scrie articolul, căci altfel nu ar mai fi acceptat să dea micul interviu, astfel dragă Kyrie, te rog să mă ierți pentru sinceritate! 

Dintre cele 46 de piese s-au calificat în semifinală 20 de melodii, printre care și melodia ,,Hurricane”, bineînțeles...După cum am spus și mai sus, până la ,,Eurovision” nu auzisem de Kyrie Mendél, inițial credeam că este din altă țară, sinceră să fiu, iar în general nu prea țin cu străinii la genul de concursuri, căci sunt patrioată și îmi doresc să câștige un român! Ceva normal, nu? Am urmărit la televizor semifinala și pot spune că de atunci toată percepția mea s-a schimbat. Într-adevăr, nicio prestație nu se compară cu cea live, de pe scenă, unde sunt incluse și mai multe emoții decât de obicei. Am ascultat toate interpretările, iar Kyrie Mendél a urcat mult, mult, foarte mult în topul personal al melodiilor preferate din acest an. Nici nu știu ce mi-a plăcut mai mult...vocea, interpretarea, prezența scenică sau chiar toate la un loc. După ce a terminat de cântat, mama mi-a spus că el este preferatul ei (alături de Dora Gaitanovici) și că își dorește să treacă mai departe, astfel atât eu, cât și mama ne-am bucurat când am văzut numele lui în lista celor 10 finaliști. 


Cea mai mare supriză a fost atunci când - după ce a terminat de cântat - Kyrie a început să discute cu juriul...ÎN ROMÂNĂ! ,,Wow, e român de al nostru! Ce mișto!” - efectiv aceasta a fost reacția mea. Astfel, prin faptul că el este din România, Kyrie a urcat și mai mult în topul personal, căci v-am spus că pentru mine românii au mereu un punct în plus! Înainte de finală, cei 10 concurenți au fost invitați să dea un interviu la postul de radio ,,București FM 98,3”. Am ascultat și eu interviul lui Kyrie și o altă surpriză plăcută a fost faptul că am aflat că este tot ardelean de al meu! El a declarat că s-a născut și a copilărit în Cluj Napoca, iar ulterior, timp de vreo 5 ani, a locuit în București. 

După ce am ascultat interviul mi-am pus următoarea întrebăre: unde a fost ascuns acest băiat? Mai degrabă pot spune: de ce a fost ascuns acest băiat? Cum să avem așa un talent în țară și să nu auzim nimic de el? Am căutat pe internet să aflu mai multe lucruri despre ardeleanul care a luat locul 2 la selecția națională ,,Eurovision” și - din păcate - nu am găsit prea multe. Acuma, știți cum e vorba: niciodată nu e prea târziu! De pildă, avem destul timp să auzim de Kyrie Mendél de azi încolo. Eu cu siguranță aș plăti un bilet la concertul lui, dar să cânte tot așa: cu vocea și cu pianul! Eu, în general, apreciez la astfel de concursuri muzicale show-urile mărețe, deci să vii cu ceva special, nemaivăzut, tocmai pentru a rămâne în mintea oamenilor...Kyrie a venit doar cu un pian și pot spune că a fost de ajuns! În ziua de astăzi este foarte greu să te remarci prin simplitate, dar Kyrie Mendél a reușit acest lucru, iar de aceea îl apreciez! Mai jos, vă atașez interviul despre care vă povesteam:

Nu vreau să închei acest articol până nu evidențiez faptul că pe lângă emoția pe care a transmis-o prin intermediul melodiei ,,Hurricane”, am rămas uimită de modestia lui. Atâta modestie sinceră nu am mai văzut de mult timp în lumea muzicii...de fapt a culturii. Poate pentru voi este ceva banal, dar pentru mine contează foarte mult acest aspect. Atât pe scenă, cât și în culise am văzut un om ,,normal”, care a venit - pur și simplu - să cânte. Am văzut o persoană oarecare pe care nu a interesat-o premiul sau popularitatea, ci un om simplu care trăiește numai pentru și prin muzică și care cântă din suflet, nu ca să impresioneze pe cineva! Inclusiv când a fost strigat în finala selecției naționale, ca aflându-se printre cei 3 câștigători, nu i-a venit să creadă. Fiecare concurent aștepta cu multe emoții să îi fie menționat numele, însă Kyrie parcă nici nu a îndrăznit să viseze la acest lucru! Asta înseamnă să cânți pentru tine și nu pentru un premiu! 

După cum am mai spus, cu siguranță aș cumpăra prima un bilet la un concert de al lui Kyrie Mendél (iar mama va fi cea de a doua persoană care va achiziționa un bilet), iar la acest concert îmi doresc să ascult numai melodii scrise de el, poate chiar și melodii în limba română, de ce nu? În orice caz, dacă la concert nu va fi interpretată melodia ,,Hurricane”, o să mă duc și o să mă cert cu solistul! Glumesc, dar știu că știți asta deja! Așadar, acum vă las să citiți micul interviu cu extraordinarul Kyrie Mendél! 

1.     Cum a început drumul tău în lumea muzicii?

,,Am primit o orgă electronică la vârsta de 11 ani de Crăciun din partea părinților mei. M-am îndrăgostit pe loc de ea și am inventat prima melodie în acea seară. Am fost nedespărțit de muzică de atunci!”

2.     Cum te-ai simțit pe scena selecției naționale ,,Eurovision”?

,,A fost minunat, cu multe emoții, dar bucuros că mi s-a dat această ocazie unică. Nu m-am așteptat să ajung până aici, cu atât mai mult să fiu pe locul 2.”

3.     Care sunt planurile tale de viitor?

,,Intenționez să cânt în continuare…și să mă expun mai mult, am stat departe de scenă în ultima vreme. Dar vreau să mă implic în diverse proiecte. Muzica a fost și rămâne pasiunea mea fără de care nu pot exista!”


 Kyrie Mendél - Hurricane (Finala Selecției Naționale ,,Eurovision Song Contest”)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EDIȚIA A XI-A - FESTIVALUL INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”

ANDRADA PRECUP

MICII CAMPIONI AI MUZICII: MIHAELA DRAGOMIR, MARIA JEITAN, SARA HANȚ