RUMIANA NACHEVA

Dragii mei, cu mare drag vă povestesc astăzi despre o persoană pe care o admir și o iubesc foarte mult: Rumiana Nacheva...O profesoară impecabilă, un organizator extraordinar și - bineînțeles - o adevărată campioană a muzicii! 


O cunosc pe Rumiana Nacheva din anul 2018, când ne-am întâlnit în cadrul festivalului ,,Hermannstadtfest”. A fost prezentă la festival atât în calitate de jurat, cât și în calitate de profesor. Pe lângă faptul că am rămas profund impresionată de faptul că Rumiana vorbește foarte multe limbi, printre care și limba română (chiar foarte corect), am remarcat și faptul că este o profesoară de nota 10, mai ales că eleva ei, Gabriela Yordanova, care a și câștigat concursul în acel an, ne-a lăsat mască prin interpretarea ei ieșită din comun. S-a văzut că a fost un moment muncit și că doamna profesoară a avut un rol important în această prestație. Este o persoană foarte corectă, care a notează toți copiii în mod corespunzător, fără a face diferențe! 

Rumiana Nacheva este directorul festivalului internațional ,,Silver Yantra” din Veliko Tarnovo (Bulgaria), care în anul 2022 s-a aflat la cea de a XX-a ediție...de două ori mai mult decât la ,,Hermannstadtfest”! Am avut onoarea de a fi prezentă fizic la acest festival, în calitate de concurentă. Ce să vă spun despre ,,Silver Yantra”? Fără să exagerez, este cel mai bun festival de muzică pentru copii la care am participat vreodată. Nu am avut absolut nimic de reproșat: de la organizare, la premii, concurenți sau juriu etc.

Lăsând la o parte faptul că este un concurs foarte, foarte, foarte greu, cu premii limitate și corecte, ,,Silver Yantra” are o super - echipă în spate (din care face parte și fiica Rumianei, pe nume Lili...o persoană deosebită). Veliko Tarnovo este un oraș extraordinar de frumos (sper să reușesc să revin curând acolo), iar cei care participă la acest festival, au ocazia de a învăța despre cultura orașului. Pe lângă concursul propriu - zis, au loc multe alte activități: spectacole, excursii, petreceri, karaoke etc. Dacă aș putea da timpul înapoi, m-aș reîntoarce mereu cu drag la cele 4 zile petrecute la Veliko Tarnovo, unde m-am distrat pe cinste și m-am simțit nemaipomenit, mai ales că am concurat alături de cei mai buni soliști de muzică ușoară din lume! Mulțumim, dragă Rumiana, pentru că ne oferiți ocazia de a face parte din acest festival de nota 100. 

,,Silver Yantra” este un festival atât de frumos, încât ar fi o mare pierdere să îl ratați...Nu ezitați să vă înscrieți la ,,Silver Yantra”! Cu siguranță, pe an ce trece, atât eu cât și mama mea învățăm de la Rumiana Nacheva...de la modul în care reușește să organizeze un festival de renume! Sperăm ca într-o zi și ,,Hermannstadtfest” să ajungă la nivelul acestui festival extraordinar!  


De ce o consider pe Rumiana Nacheva o campioană a muzicii? Ei bine, vorbind cu doamna Rumiana atunci când ne-am întâlnit la concursuri, am rămas impresionată de faptul că toată viața și-o dedică muzicii. Este profesor de muzică, organizator al celui mai mare festival de muzică pentru copii și membră a juriului la numeroase festivaluri din lume...bineînțeles, pe lângă toate acestea este și o adevărată CAMPIOANĂ A MUZICII! 

Sunt foarte onorată că mă cunosc cu Rumiana Nacheva și abia aștept să ne revedem cu bine! Haideți să vedem ce ne spune aceasta...

Când și cum ați început să lucrați în domeniul muzicii?

,,Sunt jurnalist de profesie cu o vastă experiență în mass-media electronică. De tânără m-a atras microfonul, dar nu să cânt, ci să vorbesc. Am devenit o gazdă profesionistă de evenimente de tot felul – culturale, sportive, pentru copii...În urmă cu mai bine de 40 de ani, am urcat pe scenă cu microfonul în mână. Am lucrat și am reprezentat cele mai mari nume din lumea spectacolului bulgar. M-am concentrat treptat pe copii și pe publicul de tineret. În 1996, mi-am creat propriul meu studio pop pentru copii. De mai bine de 25 de ani, talentele Studioului <<Rumina>> câștigă premii la competiții și festivaluri din Bulgaria și din întreaga lume. Din studioul meu sunt câștigători și finaliști la <<Music Idol>>, finaliști la <<X Factor>>, câștigătoare a premiului <<Cântăreața Anului a Bulgariei>>, cântăreți cu carieră la Hollywood, Spania, Anglia, Germania, Turcia...”

Magi Djanavarova (Music Idol - Bulgaria, Macedonia) 


 Mihaela Fileva – Artist of the Year

Care este secretul pentru organizarea excepțională a unui festival renumit la nivel internațional, precum ,,Silver Yantra"?

,,În 2003, am creat festivalul internațional <<Silver Yantra>> și se află pe harta muzicală a Bulgariei și a lumii de 21 de ani. Avem, de asemenea, propriile noastre recorduri – 17 țări într-o ediție live și 28 de țări într-o ediție online! Laureații noștri sunt finaliști sau câștigători ai Eurovision, Eurovision Junior, X Factor, The Voice etc. Personal, sunt membru al juriului internațional a peste 50 de competiții din Europa și din lume. Secretul constă într-un singur cuvânt - muncă. Dar <<munca>> are multe fețe și trebuie să le cunoști bine. Îmi place să spun: este ușor să faci prima, a doua sau a treia ediție a unui concurs. Greu este să o continui în timp și să o așezi pe scenă. Primele ediții sunt făcute cu multă dorință, entuziasm, prieteni...dar după aceea trebuie nu doar să păstrezi energia, ci și să o dublezi, să o triplezi etc. Pentru a avea succes, ai nevoie de: capacitate, cunoștințe, contacte, încredere, onestitate, respect pentru fiecare participant și pentru public....Organizația <<de fier>> exprimă respect și perseverență în ceea ce faci. Și nu uitați niciodată - faceți totul cu dragoste! Oscarul pe care l-am primit în Dubai în prezența a 32 de țări la ceremonia specială WAPA WORLD GRAMMY AWARD este o mare onoare și recunoaștere pentru mine. Au fost ani de muncă asiduă sunt în spatele acestui premiu. Sunt recunoscătoare tuturor celor care m-au ajutat să ating acest succes!”

Ce sfat aveți pentru tinerii talentați care își doresc să urmeze o carieră muzicală?

,,Am avut onoarea de a o cunoaște și de a lucra cu cea mai mare vedetă a muzicii pop bulgare - LILI IVANOVA. Am învățat de la ea o regulă importantă: <<Nu da niciodată sfaturi – dă un exemplu!>> Pentru a obține succesul și o carieră bună în muzică, în primul rând trebuie să iubești ceea ce faci, să te îmbunătățești constant, îndrăznește să experimentezi, să ai încredere și să câștigi încredere cu onestitatea ta. Talentul este un dar de la Dumnezeu, dar dacă nu muncești și nu-l dezvolți, șansele de a reuși sunt mici!”



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EDIȚIA A XI-A - FESTIVALUL INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”

ANDRADA PRECUP

MICII CAMPIONI AI MUZICII: MIHAELA DRAGOMIR, MARIA JEITAN, SARA HANȚ