FESTIVALUL ,,HERMANNSTADTFEST" ED.7

Articolul de astăzi este unul mai diferit, fiindcă voi scrie despre cea de a 7-a ediție a festivalului internațional ,,Hermannstadtfest" , festivalul familiei mele! 


De curând s-a terminat și cea de a 7-a ediție a festivalului internațional pentru copii și adolescenți ,,Hermannstadtfest", care s-a ținut la Sibiu! Trebuie să recunosc că ediția din acest an a fost una pe cinste, cu niște copii foarte buni, cu voci foarte bune. După părerea mea anul acesta a fost cel mai greu din toate timpurile, întrucât foarte mulți concurenți ar fi putut lua marele trofeu! Am remarcat și eu multe voci bune, niște copii nemaipomeniți despre care am să vă povestesc puțin mai târziu!


Acum vreo 7 ani când am început cu prima ediție a acestui festival nu am crezut că vom ajunge așa de departe, că vom ajunge să avem unul dintre cele mai puternice festivaluri din țară (fără falsă modestie)! Această ediție a fost una foarte specială pentru mine! Nu numai fiindcă am văzut mulți copii foarte talentați, că am cântat alături de colegii mei de la cenaclul ,, Lumină Lină" sau că am cântat iar alături de fanfara militară a Academiei Forțelor Terestre ,,Nicolae Bălcescu" .....Am avut marea onoare de a cânta alături de Luminița Anghel! Unul dintre visele mele devenite realitate! Niciodată nu m-am gândit,nu mi-am permis să mă gândesc că voi ajunge într-o zi să cânt cu Luminița Anghel! Adică atâția copii talentați sunt în țara aceasta, iar artista Luminița Anghel a cântat cu mine! O adevărată onoare și o experiență minunată, pe care nu o voi uita niciodată! Și, bineînțeles, că vreau să îi mulțumesc Luminiței Anghel pentru tot, mai ales că a cântat cu mine!


Rusu Eliza Rianna este câștigătoarea marelui trofeu la secțiunea de muzică ușoară! A uimit juriul cu melodia ,,Je suis malade" a Larei Fabian, o melodie foarte grea, pe care nu oricine o cântă! O voce foarte bună, o apariție spectaculoasă si o interpretare de excepție au reprezentat ingredientele Riannei pentru rețeta câștigătoare! De asemenea, Rianna a participat și la secțiunea ,, Portret de Artist - Luminița Anghel" , unde a câștigat locul 1 cu melodia ,,A Million Stars" , compusă de Andrei Tudor, pe versurile lui Cristian Faur. Din câte am înțeles, Rianna a câștigat foarte multe concursuri, dar să vedem dacă se așteapta să câștige concursul ,,Hermannstadtfest"!

,,Nu m-am așteptat să câștig marele trofeu, având în vedere că la secțiunea <<muzică ușoară>> au fost copii foarte bine pregătiți vocal."


Trofeul Internațional a fost cucerit de Ivan Edrev, care a încântat juriul cu o melodie, de asemenea câștigătoare, ,,Rise like a Phoenix" , a Conchitei Wurst, care a câștigat concursul Eurovision în 2014. Un băiat deosebit și foarte modest, cu o voce foarte bună! El neștiind romană, nici nu a înțeles ce premiu a luat și doar după ce i-am spus eu că a câștigat marele trofeu a tresărit de bucurie! O bucurie adevărată, pe care mai rar o întâlnesc! Oare mai are rost să pun întrebarea, dacă se aștepta să câștige? Dar cum s-a simțit?

,,When I won, I didn't know I won. I don't understand anything in romanian, just I was smiling and when they say to me <<You are the Best>> I understand a little bit. After that when the people congrats me I understand I have GRAND PRIX and I was soooo happy. I couldn't believe....Then I say to my parents and I was shooked and I felt amazing. I am so thankfull to all organizers!"


Marele trofeu la muzică populară a fost câștigat de Lință Vlad-Mihai, care de asemenea este pentru prima dată participant la festivalul ,, Hermannstadtfest". El a cucerit juriul, printr-o interpretare sensibilă a melodiei ,,Ce s-ar face inima" și cu un timbru absolut unic și special!
Dacă va continua cu muzica populară, vedem acum, dar consider că va ajunge mare, daca se ține de treabă și dacă nu va renunța! Ar fi și păcat la așa o voce!

,,Da, îmi doresc foarte mult să reușesc să îmi fac o carieră din muzică populară,  dar în același timp vreau să am și o altă meserie. La finalul clasei a 8 a doresc să merg la liceul militar din Alba Iulia și sper să reușesc să îmbin cele două meserii.Mai apoi doresc să urmez și conservatorul."


În acest an, am avut doua secțiuni speciale, doua portrete de artist si de compozitor: portret de artist ,, Luminița Anghel" și portret de compozitor ,,Viorel Gavrilă".
Mă bucur nespus de mult că la fiecare secțiune au participat destul de mulți concurenți, care au interpretat melodiile artiștilor într-un mare fel!


Din păcate foarte mulți copii cântă anumite melodii românești și nu știu cine au compus aceste piese! Noi facem aceste secțiuni, pentru ca tinerii să învețe și să își aducă mereu aminte cine sunt compozitorii marilor melodii românești! Așa că sunt fericită că tinerii, care au participat la secțiunea maestrului Viorel Gavrilă vor știi de acum înainte cine a compus melodiile, pe care aceștia le cântă. În acest an, această secțiune a fost câștigată de Catinca Leu, o domnișoară în vârstă de 11 ani din Călărași! Ea a cântat melodia ,,Noi copiii" (Muzica: Viorel Gavrilă, Text: Corina Despot) și a cucerit juriul prin interpretarea ei sensibilă și originală. Un copil foarte talentat,trebuie să recunosc! De asemenea, Catinca a luat și locul 1 la secțiunea doamnei Luminița Anghel, premiul special ,,Tinere Talente" oferit de domnul Bogdan Dragomir și trofeul de excelență ,,Hermannstadtfest", alături de  Alexandru Ojog, care presupune prima medie după trofeu! De trei ani Catinca participă la festivalul nostru și în fiecare an la interpretare a luat locul 2, iar de anul trecut participă la secțiunile speciale, anul trecut câștigând, de asemenea, trofeul de excelență ,,Dumitru Lupu". 

În fiecare an participi la câte trei secțiuni ale festivalului! Ce te motiveaza să înveți în fiecare an, încă doua melodii,pentru secțiunile de remember și portret de artist?

,,În general îmi place să experimentez lucruri noi, îmi place să încerc alte stiluri de melodii și vreau să arăt publicului și juriului că pot să cânt diferite genuri muzicale. Un alt motiv al participării mele la secțiunile remember, portret de artist, ori portret de compozitor este faptul că am șansa să învăț melodii noi, pe care, poate, nu aș fi avut ocazia să le învăț.  Pentru mine, participarea la aceste secțiuni este o adevărată provocare.  Hermannstadtfest este un festival frumos,  la care m-am distrat, mi-am facut prieteni noi pe care îi revăd cu drag în fiecare an.  Acest concurs este o experiență minunată!"


De asemenea, există și alte melodii frumoase, pe lângă cele mai cunoscute ale Luminiței Anghel (Let me try, A million Stars, Șansa e de partea mea etc) , iar în acest an chiar eu am descoperit o melodie foarte frumoasă, compusă de Ionel Tudor, pe versurile Luminiței Anghel, intitulată ,,I ask you why". Coincidență sau nu, această melodie a fost cea câștigătoare a secțiunii, în interpretarea domnișoarei Briana Gușu. Este pentru prima dată la festivalul nostru și nu numai că a câștigat trofeul de excelență ,, Luminița Anghel" , unde a cucerit juriul printr-o interpretare sensibilă, ci l-a încântat și pe maestrul Adrian Ordean, care i-a oferit un premiu special din partea dânsului!

,,Am fost foarte bucuroasă că am primit din partea dânsului acest premiu, mai ales că în concurs au fost mulți copii cu voci bune. Părerea mea: într-un concurs vii și cânți din inimă și cu plăcere, iar restul vine de la sine."


După cum am spus, Alexandru Ojog a câștigat trofeul de excelență ,, Hermannstadtfest" , alături de Catinca Leu, ambii fiind foarte aproape de marele trofeu, prima medie după trofeu! Alexandru este un copil foarte talentat, care are o voce și o forță de milioane! Nu a ales o piesă foarte ușoară și a avut o interpretare de excepție a melodiei ,,Scream" , cântată de Sergey Lazarev, care a câștigat locul 3 la concursul ,,Eurovision" în 2019.

Vei continua cu muzica în viitor sau este doar un Hobby?

,,Voi continua cu muzica!"

Un răspuns hotărât, scurt și la obiect! Băiatul știe ce vrea! Ar fi mare păcat să renunțe la muzică, la așa un talent....


Un alt tânăr talentat, care a câștigat premiul 1 cu excelență este Oliver Frankel, în vârstă de 11 ani din Sibiu. Un băiat foarte talentat și unic! Unic, fiindcă este EL și face doar ce îi place! L-am cunoscut pe Oliver anul acesta, am fost împreună la un concurs județean din Mediaș, unde el a câștigat premiul 1, iar eu am cântat în recital! Concursul aparține domnului profesor Claudiu Șimon, care a stat timp de 3 zile, alături de Ștefan Ion la sonorizare și cu această ocazie vreau să le mulțumesc pentru profesionalism!
Când Oliver mi-a spus că el cântă muzică clasică nu credeam că este atât de bun, deoarece muzica clasica este una grea! M-a cucerit! Un adevărat talent! Și mă  ,,enervează" că mă regăsesc în el, în sensul că el cântă numai ce vrea și numai muzică clasică ,,Eu cânt numai operă, nu vreau să cânt altceva!". Doamna lui profesoară și părinții nu l-au lăsat să cânte aria ,,Regina Nopții" , pe care a cântat-o în festival, dar el a învățat pe ascuns piesa și a cântat-o ,,Eu cânt doar ce vreau eu! Eu cânt Regina Nopții". Seamănă prea mult cu mine, deci era imposibil să nu scriu în articol și despre el! Sper să se țină de treabă Oliver că va ajunge mare!

Ce sau cine te-a îndemnat să cânți muzică clasică?

,,Laura Bretan m-a inspirat, când a participat la  <<Românii au talent>>. De la 4 ani am început să cânt diverse melodii pop și de la 8 ani cânt muzică clasică...și acum vocea mea a început să se schimbe."


Teodora Șițoiu! O prezență deosebită în cadrul festivalului ,,Hermannstadtfest". O aștept pe Teodora de câțiva ani la festival și mă bucur că în acest an s-a decis să vină și să ne dea pe spate! Ea a încântat juriul la muzică ușoară cu melodia ,,Je suis malade" a Larei Fabian, repet, o melodie foarte greu de interpretat! Cu interpretarea ei sensibilă a reușit să cucerească locul 1 cu excelență! Tot prin sensibilitate a reușit să câștige locul 1 la secțiunea ,,Portret de Compozitor-Viorel Gavrilă" cu melodia ,,Haide spune" , compusă de Viorel Gavrilă, pe versurile Roxanei Popescu.

De ce ai ales o carieră în muzică? 

,,De când eram mică, aveam o pasiune pentru tot ce este frumos și încântă sufletul omenesc și nu numai, așa că am ales să creez, prin muzică.
De ce am ales o carieră în muzica? Prin simplul fapt că nu m-am acceptat așa cum sunt... Și prin această afirmație vreau să evidențiez faptul că am vrut să dezvolt harul pe care Dumnezeu îl încredințeza celor care într-adevăr vor să se nască doar cu o condiție: aceea de a cânta și de a trăi prin muzică pentru a-L slăvi. Eu știu că asta mi-a fost sortit și niciodată nu voi contesta asta. Eu mi-am ales calea, fiindcă fiecare are dreptul la propria decizie, doar că niciodată n-aș putea să o împărtășesc sub altă forma, doar prin dorința de a-mi exprima gândurile și sentimentele celor care cred, aceasta iubire nefiind înlocuită vreodată cu altceva.  De aceea sunt și voi fi ceea ce iubesc cel mai mult: muzică. Exist și respir muzică!" 


O altă prezență absolut minunată în cadrul festivalului din acest an este cea a Laviniei Maxim! Un adevărat talent și exemplu de originalitate! A venit în concurs și a dat juriul și inclusiv pe mine pe spate cu o interpretare originală a melodiei ,,Summertime". Un copil foarte talentat! Lavinia a reușit să câștige premiul 1 cu excelență, având, de asemenea, o prestație foarte buna, o medie mare! Sper să o văd și la anul și în alți ani pe Lavinia, până va câștiga, fiindcă poate! Haideți să vedem ce ne spune aceasta!

Care este stilul de muzică preferat? Te-ai gândit să urmezi o carieră și în Jazz?

,,Stilurile de muzică preferate și abordate ar fi muzica ușoară românească, muzică pop , pop-rock dar mai nou am descoperit și jazzul mai modernizat cu influențe de pop.
Cred că este destul de devreme pentru a vorbi de o carieră, însă o altă pasiune de-a mea e pianul, pe care îl studiez de vreo 3 ani și pe care îmi place foarte mult să improvizez, având în vedere că toate acestea sunt strâns legate de stilul jazz , nu exclud urmarea unei cariere in jazz."


Trebuie să recunosc că am rămas profund impresionată de un băiat mic, dar cu o voce mare: Matei Markus, din Roman! Ce voce, ce forță, ce apariție! Markus m-a uimit prin interpretarea sa hotărâtă și în forță a melodiei ,,Îmi place așa cum sunt". Păi și mie îmi place așa cum ești: foarte original și sigur pe sine! Markus a cucerit și juriul și a reușit să câștige un premiu mare , adică premiul 1 cu excelență pentru cea mai bună interpretare a unei melodii în limba română! Într-adevăr...o interpretare de nota 10!

Crezi că ai putea în viitor să ajungi un cântăreț celebru și admirat de toți?

,,Da, mi-ar plăcea!Celebru,poate sună prea măreț,însă admirația se câștigă prin foarte multă muncă și dedicare!Știu atât!Că îmi place muzica,îmi place ceea ce simt prin vibrația muzicii,sunt în elementul meu pe scenă,scena mă transformă în <<cea mai bună variantă>> a mea și asta voi simți în continuare,chiar dacăv trebui să îmi depășesc limitele! <<The Show must go on!>>"


O prezență absolut simpatică și de succes a avut Merylin Marchitan! Un alt copil foarte talentat! Am apreciat că a abordat o piesă destul de grea ,,New York, New York" , dar care a fost interpretată într-un mare fel de Merylin! Felicitări Merylin! Ea a reușit să încânte juriul și publicul și să câștige premiul 1 cu excelență! O altă medie, foarte aproape de marele trofeu!

Când vei fi mare ți-ai dori să ajungi o artistă celebră?

" Îmi doresc mult să devin o artistă celebră... Îmi place mult să cânt,asta fac mereu. Cu siguranță cel mai frumos lucru este să faci ceea ce îți place cu adevărat. Știu că va trebui să muncesc mult pentru a-mi atinge scopul....dar dacă îți place ceva cu adevărat, nu văd ce ar putea să mă împiedice... Și asta e valabil în orice domeniu..."


O voce wow! Când l-am auzit am spus: wow! Un talent mare, într-un prichindel! Deși Filip Cioc a luat numai premiul 2 la secțiunea de interpretare și la secțiunea ,, Portret de artist - Luminița Anghel" a reușit să fie admirat de juriu, public și mai ales de Luminița Anghel! Din câte am înțeles, Filip este cel mai mare fan al Luminiței Anghel și sunt sigură că se bucură că a întâlnit-o în cadrul festivalului ,,Hermannstadtfest". Atât la interpretare, cât și la secțiunea Luminiței Anghel, Filip a interpretat piesele dânsei! La secțiunea Luminiței Anghel a cântat melodia ,,Șansa e de partea mea" , muzică Ionel Tudor, text Andreea Andrei, iar la interpretare a cântat melodia ,,A Million Stars", compusă de Andrei Tudor, pe versurile lui Cristian Faur! Mă bucur că ai cunoscut-o în sfârșit pe Luminița Anghel, la noi, la Sibiu și ce pot spune, decât ca te aștept și la anul și în următorii, până vei câștiga, caci ești un copil bun, care promite!

Ți-ai imagina viața fără muzică?

,,Viața mea fără muzică ar fi un dezastru total! Muzica face parte din sângele meu, fara ea ar fi întuneric si mohorât in jurul meu. Ea imi dă putere și mă face fericit!"


Un alt talent pur, o altă voce bună și un alt copil nemaipomenit: Beatrice Simioană! Beatrice este, de asemenea, pentru prima dată la Sibiu, la festival și a participat în concurs atât la muzică ușoară cât și la populară. Deși la muzică ușoară a câștigat numai mențiune, ea a uimit juriul la muzică populară, unde a câștigat premiul 1 cu excelență, fiind prima medie după marele trofeu la muzică populară! După cum i-am spus și ei, consider că ea trebuie să urmeze o carieră în muzică populară și nu în ușoară, căci vocea ei este pentru muzica populară! S-a născut pentru așa ceva! Totuși apreciez curajul de a aborda și un stil total diferit!

,,Am ales să cânt atât muzică ușoară cât și populară, deoarece îmi plac foarte mult ambele. Mi s-a mai spus că la un moment dat va trebuii să aleg. Nu știu dacă voi putea să aleg vreodată!"


Cine spune că este ușor să organizezi un festival,nu este! Este foarte greu! Și am observat acest lucru, când am început și eu să contribui foarte puțin la organizare! Foarte puțin și tot mi-a fost greu! Vreau să mulțumesc juriului, pentru că a dat dovadă de profesionalism și de multă răbdare și vreau să îi enumăr pe acești oameni minunați: Adrian Ordean, Bogdan Dragomir, Daniel Vecsei, Codruț Croitoru, Viorel Gavrilă , Luminița Anghel, Denise Bălăceanu, Rodica Popa Comăniciu, Gabriela Rusu - Păsărin, Rumiana Nacheva și Rodica Roșioru!


Vreau să mulțumesc și tuturor celor,care ne-au ajutat: Ioana Notar, Cristian Augustin Serafin, Andreea Radu, Dan Galan, Olivia Sima, Camelia Pădurean, Laurențiu Sever Lup, Marius Dumitrescu, Marina Badulescu, Adelina Constantin, Ioana Mihai Nechifor, Carina Costeiu


Vreau să le mulțumesc invitaților din acest an: Mihai Teacă, Ana Vânătoru, Eveline Buta, Gabriela Yordanova, Maria Răducanu, Violeta Găgeanu ,Cătălina Dumitrean, Ana Anuțoiu, Denis Gașpar, Ioana Dragomir, Ștefania Mărcuși și Ramona Moldovan


Mulțumim pentru recitalurile inedite:
Codruț Croitoru și Luminița Anghel


Un mare respect și o îmbrățișare caldă pentru cazurile, pentru care am luptat în acest an: Ștefan și Andreea!


Un spectacol inedit susținut de grupul folk ,,Balada" și de ansamblul folcloric ,,Cibinul" de la Palatul Copiilor Sibiu!


Un recital minunat sustinut de fanfara militară a Academiei Forțelor Terestre ,,Nicolae Bălcescu" - Sibiu! Mulțumesc domnule Păuna!


 Un recital de excepție susținut de Cenaclul ,,Lumină Lină", împreună cu părintele Doru Gheaja! Vă mulțumim din suflet părinte Cătălin Dumitrean! 
Mulțumiri la: Andreea și Mihaela Tecar, Ioan Ivan, Marius Catalan și Mihai Doda! 


Mulțumesc Mihnea Vlad Căpățână pentru acompaniament și mulțumesc
Vanessa Schear, Ana Maria Dumitrascu și Antonia Portase pentru dans! Îi mulțumesc doamnei profesoare de dans, Sonja Neagu!


Timp de 3 zile au fost alături de noi, făcând niște fotografii superbe: Alexandra Veronica Stroe și Roxana Elena Călinescu, cărora, de asemenea le mulțumesc!


Mulțumim Cosmin Călinescu pentru After-Movie!


,,Un rând de aplauze" și pentru prezentatoarele din acest an: Ioana Dragomir, Cătălina Dumitrean, Lili Nenciu și Olivia Pădurean!


Tot respectul meu pentru voluntarii din acest an: Ioana, Crina, Mara, Ana, Alexandra,Teodora și Radu!


Și nu în ultimul rând, un mare FELICITĂRI mamei mele: Daniela Simionescu


Pentru cine vrea să retrăiască momentele din festival, îl invit să urmărească After-Movie-ul nostru!




Comentarii

  1. Un articol minunat, pe care l-am citit pe nerăsuflate. Felicitări tuturor celor enumerați, tuturor concurenților, părinților, profesorilor, voluntarilor, prezentatoarelor, juriului, ziariștilor și minunaților organizatori! "Hermannstadtfest" este unul dintre cele mai mari și mai frumoase festivaluri din țară, iar sufletul imens al doamnei Simionescu și al fetelor sale face ca totul să se desfășoare ca într-o mare și frumoasă familie! Sunt fericită că am fost alături de voi la ultimele două ediții și sper să ne revedem cu bine cât mai curând! ❤🎶🤗

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

EDIȚIA A XI-A - FESTIVALUL INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”

ANDRADA PRECUP

MICII CAMPIONI AI MUZICII: MIHAELA DRAGOMIR, MARIA JEITAN, SARA HANȚ