DAN DIMITRIU

Astăzi, la final de săptămână, vă voi povesti despre un mare compozitor, dirijor și profesor de muzică din România, iar acesta este nimeni altul decât domnul Dan Dimitriu!


După cum am spus și mai sus, domnul Dan Dimitriu este un mare compozitor al României, care a încântat publicul cu niște melodii superbe, cum ar fi ,,Nu m-am gândit la despărțire" (Dan Spătaru), ,,Nu vreau să te mai pierd" (Eva Kiss) sau ,,Viața fericirea îmi va da" (Corina Chiriac). Nu numai că a scris melodii pentru mari artiști ai României, dar a și cucerit inimile copiilor și ale adolescenților, prin melodiile înscrise la concursul național ,,Mamaia Copiilor", iar un exemplu este melodia ,,Te aștept sărută-mă" , versurile aparținând lui George Popovici, care în 2012 a câștigat premiul 2 la secțiunea de creație, în interpretarea Irinei Ionescu! Poate melodia nu a câștigat marele premiu, dar în ciuda acestui fapt, chiar și după 7 ani este cântată de foarte mulți tineri (printre care și eu)!


Îl cunosc pe domnul Dan Dimitriu de când am început eu să cânt...deci ne cunoaștem de vreo 9 ani! Unde mergeam eu la concursuri, era și domnul Dimitriu! Niciodată nu plecam fără să îmi fac o poză cu dânsul! La un concurs am alergat în tot mall-ul pentru a face o altă fotografie și la un moment dat mi-a spus așa ,,Dar de ce faci poză cu mine? Sunt alți mari artiști pe aici!". Nu mai țin minte ce am răspuns, dar am apreciat modestia! Dar dacă mi-ar spune această replică și acum, i-aș răspunde astfel: ,,Fac poză cu dumneavoastră, fiindcă vreau! Vă admir și dacă fac poză înseamnă ca sunteți o personalitate în România!"

Mereu l-am apreciat pe domnul Dimitriu, ca și profesor! Chiar un profesor-model! Toți elevii îl admiră! Nu a fost un concurs, la care domnul Dan să nu se fi dus, pentru a-și susține elevii! Este chiar de apreciat! Inclusiv la emisiuni, domnul Dan a mers cu elevii săi și se putea observa faptul că trăia aceleași emoții ca și ei (poate chiar mai mari). Asta înseamnă să fii un profesor dedicat sută la sută meseriei, un profesor, care își iubește elevii și care ar face orice pentru ca ei să fie cei mai buni!


Pe lângă meseria sa de profesor, maestrul Dan Dimitriu este dirijor, având propriul band ,,Big-Band Dan Dimitriu"! După cum bine știți, band-ul său acompaniază tinerii talentați la mari concursuri din țară, cum ar fi festivalurile ,,Aurelian Andreescu" , ,,Teleorman Pop Fest" sau ,,Florin Bogardo" (care a avut prima ediție anul trecut în noiembrie). A fi dirijor nu este deloc ușor și pot spune că Dan Dimitriu este un om minunat, mai ales că depune atât de multă muncă, pentru ca tinerii din țară să aibă onorarea de a cânta live acompaniați de un band! Nu toată lumea are această șansă! Din fericire, am avut și eu ocazia de a cânta cu ,,Big Band-ul Dan Dimitriu" , chiar anul trecut, la festivalul internațional ,,Florin Bogardo"! Sper să mai am această șansă și în viitor, la alte festivaluri! Experiența a fost minunată și cu siguranță nu o voi uita! Pot spune că atunci când eram mică și îl întâlneam pe domnul Dimitriu, nu mă gândeam că vreodată voi ajunge să cânt live acompaniată de band-ul dânsului, chiar o melodie de-a dânsului (,,Te aștept sărută-mă"). De asemenea, niciodată nu m-am gândit că maestrul Dan Dimitriu îmi va mulțumi pentru că i-am cântat melodia frumos! După concurs, dânsul a venit la mine și a spus așa ,,Coroniță! Vino încoa'! Îți mulțumesc pentru felul în care mi-ai cântat melodia! Mulțumesc!". Nici măcar nu mi-a mai păsat de ce premiu am luat! Acesta a fost de departe cel mai important ,,premiu" , pe care îl puteam primi și voi fi mereu recunoscătoare și onorată pentru aceste vorbe! Vreau să menționez că după concurs am făcut o altă poză....după vreo 4 ani de la ultima poză... să rămână acolo...la colecție!


Eu v-am vorbit despre maestrul Dan Dimitriu, dar acum vă las să citiți ce ne spune dânsul în interviul ce urmează!
În concluzie, vreau să îi mulțumesc domnului Dan Dimitriu pentru că a acceptat să scriu un articol despre dânsul, mă simt onorată!

Când ați descoperit că aveți talent muzical și când ați compus prima melodie?

,,Eu doream, de fapt, să urmez medicina, părinții mei m-au îndrumat către muzică, înscriindu-mă la liceul de muzică din Timișoara (sunt timișorean). Am urmat liceul de muzică cu specialitatea pian și, mai apoi, violoncel. Următorul pas, a fost conservatorul (academia) <<Ciprian Porumbescu>> , secția de <<compoziție-dirijat-pedagogie>> preț de 6 ani."

După cum bine se știe, dumneavoastră sunteți profesor și majoritatea copiilor vă sunt recunoscători pentru tot ajutorul! Care este secretul unui profesor-model?

,,Lucrez de foarte mult timp cu copii, cu tineri, cu adulți și mă dedic cu totul în momentul, în care mă implic în ceva. Iubesc aceasta  <<meserie>> și, probabil, de aici provine și atasamentul meu față de copii cât și față de această frumoasă vocație."

Cu ce artiști ați colaborat până acum?

,,Am colaborat în cariera mea (și colaborez încă)  cu aproape toți artistii din țară!"

V-ar fi plăcut mai mult să fiți cântăreț, în locul profesiilor actuale de profesor și dirijor? 

,,Nu, nu cred că mi-am dorit vreodată să cânt. Îmi place profesia de instrumentist (am cântat la chitară bas mult timp), iubesc funcția de <<dirijor>>!"



*Vă invit să ascultați una din melodiile mele preferate ale compozitorului Dan Dimitriu, melodia mea preferată de la Dan Spătaru! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EDIȚIA A XI-A - FESTIVALUL INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”

ANDRADA PRECUP

MICII CAMPIONI AI MUZICII: MIHAELA DRAGOMIR, MARIA JEITAN, SARA HANȚ