ANDRADA PRECUP

Dragii mei, îmi face o deosebită plăcere să vă povestesc astăzi despre o adevărată campioană a muzicii: Andrada Precup!


Am descoperit-o pe Andrada în anul 2020 în cadrul emisiunii ,,X Factor”, la care participasem și eu în același an. Nu ne-am întâlnit la audiții, însă am vizionat momentul Andradei la televizor. Când vine vorba despre muzică și mai ales despre o competiție, sunt foarte severă și perfecționistă. Astfel, rar găsesc un moment care să mă impresioneze profund. La audiții mi-a plăcut foarte mult momentul Andradei și m-am bucurat să o văd în bootcamp alături de cele mai bune soliste, însă în acel moment recunosc că am spus ,,A fost bună, dar mai mult de atât nu poate”. Am așteptat cu multă nerăbdare etapa următoare pentru a vedea ,,ce mai poate” noua artistă în devenire. Nu vă mint, interpretarea celebrei melodii ,,Lie Ciocârlie” mi-a stârnit multă emoție (mai ales mamei mele) și a fost un moment demn de primirea unui scaun (mai exact a unui loc în semifinale). Atâta sensibilitate, mai ales într-un astfel de show televizat, nu am mai văzut de foarte mult timp...din păcate, pentru a-și putea demonstra calitățile vocale excepționale, majoritatea participanților uită să arate și această latură sensibilă. Se pare că Andrada a cucerit prin această sensibilitate, dar - de asemenea - mi-am spus în gând următorul lucru: ,,A fost superb, dar mai departe nu mai are ce arăta, gata!”. 

Niciodată nu este bine să subestimezi un om, am învățat acest lucru pe parcursul vieții, în urma experiențelor trăite și mă bucură faptul că oamenii nu încetează să mă suprindă. Ei bine, în semifinale am adorat-o pe Andrada, mai ales că a cântat Jazz. Nu m-am așteptat să abordeze acest stil și să o facă și foarte bine. În acel moment am conștientizat că Andrada merită cu desăvârșire să se afle printre finaliștii acestui concurs, deoarece este o voce excepțională, un solist vocal care poate cânta absolut orice. Uite că în finală Andrada a impresionat și publicul și a devenit una dintre cele mai prestigioase câștigătoare ale acestui concurs. Felicitări Andrada! 


Am avut ocazia de a mă întâlni personal cu Andrada în cadrul evenimentului ,,Iași Jazz Festival”, unde ea a câștigat premiul 1, iar eu premiul 3. Am fost mândră să văd că am concurat alături de cei mai buni soliști, printre care și Andrada. Ei bine, la Iași am descoperit omul din spatele artistului...nu numai că este o fată extrem de talentată, dar este o persoană deosebită din toate punctele de vedere. Este o persoană simplă, prietenoasă, extrem de inteligentă și - nu în ultimul rând - foarte haioasă. Ne-am împrietenit foarte repede și ne-am distrat, de parcă ne-am fi cunoscut de o viață. La concurs au participat și colegele Andradei, cu care am stat ,,la bârfă” și după ziua de gală. Ne-am strâns toți câștigătorii în camere și ne-am distrat pe cinste. Am discutat tot felul de povești, am râs, ne-am jucat și - bineînțeles - am cântat. Atunci mi-am dat seama că Andrada este mai mult decât o solistă vocală...este un artist adevărat! Nu exista o singură piesă pe care Andrada să nu o cunoască. Dar nu oricum, ci cu toate versurile învățate de la cap la coadă, inclusiv dacă era vorba de o parte de rap. La un moment dat mă ,,frustrase” faptul că Andrada știe absolut toate melodiile menționate, astfel am decis să o ,,testez”. Am menționat titlurile celor mai necunoscute melodii posibile, iar Andrada nu a ezitat să le cânte. Am rămas foarte suprinsă, iar de atunci am numit-o ,,sora mea de melodii”, căci gusturile noastre muzicale sunt foarte apropiate.

Pe lângă cultura muzicală vastă m-a impresionat și felul de a fi al Andradei. Este o persoană foarte modestă, dar în același timp foarte încrezătoare în propiile forțe. Pentru majoritatea adolescenților este foarte greu să se iubească pe sine, însă Andrada este foarte conștientă de toate calitățile, dar și de defectele sale (care în opinia mea sunt inexistene) și datorită acestui fapt o consider o fată puternică de nota 1000.  


În opinia mea, Andrada este deja un super artist pentru țara noastră, dar îmi doresc ca pe viitor să o văd inclusă în liga celor mai bune cântărețe de jazz din România și din lume. Este o solită de jazz impecabilă, care merită să fie ascultată de toți specialiștii în muzica jazz. Aștept să o văd pe cele mai mari scene și să lanseze cât mai multe melodii...poate chiar albume, de ce nu?

Haideți să o cunoaștem pe Andrada Precup și prin intermediul propiilor cuvinte:

Cum a început drumul tău în muzică?

,,Mi-am dat seama de pasiunea mea pentru muzică când asistam la orele de cor ale surorii mele și de atunci am realizat că între mine și muzică există o legătură specială. Am simțit că scopul meu este să îi fac pe oameni să vibreze alături de mine, să fiu una cu publicul. În școala generală, eu împreună cu câțiva colegi am format o trupă, numită Veverițele Năzdrăvane cu care am participat la Next Star și la Românii au Talent. Am avut doi mentori absolut minunați, foarte dedicați, doamna Adela și domnul Andrei Vâlcu, care aveau specializări total diferite, dar erau pasionați de muzică la fel ca și noi, se bucurau odată cu noi, la fiecare spectacol. Cele mai importante lucruri pe care le-am învățat de la dumnealor sunt enorma dragoste pentru muzică, faptul că este nevoie de dăruire completă de sine și că muzica se susține din interior. Le mulțumesc că mi-au fost alături în tot ceea ce mi-am propus și că m-au învățat să am încredere în propriile mele forțe. 
        M-am mutat în București după ce am fost admisă la liceul de muzică. Luasem cursuri de canto și în particular, dar voiam să aprofundez cât mai mult, să fac din asta o meserie. Totuși, aveam o fundație incomparabilă, pusă cărămidă cu cărămidă de domnii profesori, doamna Adela și domnul Andrei. Am avut în continuare noroc. Am ajuns pe mâinile doamnei profesor Dana Bartzer, care pe lângă faptul că este un muzician extrem de rafinat, are o răbdare nemaipomenită și este și un psiholog extraordinar. Pentru mine a devenit a doua mamă și în mare parte, datorită dumneaei am ajuns ceea ce sunt astăzi. Sigur că eu continui să învăț, să abordez și să aprofundez cât mai multe genuri, dar este omul de la care am învățat și învăț meserie. Dacă până atunci actul muzical era oarecum instinctiv, din acel moment lucrurile au început să se pună în ordine, într-o înlănțuire logică în care elemente de știință muzicală, combinate cu mijloace tehnice potrivite fiecărui context, transformau gânduri și simțiri în muzică.”

Ce ne poți spune despre experiența X Factor? Te-ai așteptat să câștigi?

,,Am fost înscrisă la X Factor pe ascuns de sora mea. După ce producătorii mi-au spus că pot veni la audiții, eram sceptică, deoarece nu credeam că sunt suficient de pregătită să intru într-un concurs în care concurentului i se cere să arate mai multe laturi, să dea tot ce poate sub o presiune destul de mare, dar iată că a ajuns să fie cea mai mare experiență pe care am avut-o. Am avut prilejul să-mi arăt toate atuurile, am trăit fiecare moment la maximă intensitate, l-am avut ca mentor pe Ștefan Bănică, de la care am învățat că într-un duet nu este vorba numai despre două voci care trebuie să se potrivească contextual și armonic, ci și despre plăcerea de a cânta împreună, de a fi unii cu scena, de conexiunea dintre artiști. La X Factor am învățat că noi toți, suntem artiști. Nu are importanță cât de cunoscuți suntem, câtă experiență avem, noi oferim emoție, facem publicul să vibreze, și, cel mai important, facem ceea ce ne place. 
        De la Bootkamp până în finală, toate etapele au fost foarte intense. Pe parcursul fiecărei etape realizam că scepticismul meu dispăruse, acum mă bucuram din plin de fiecare moment, mă pregăteam intens pentru fiecare moment și îmi doream să îi fac mândrii de mine pe cei fără de care nu aș fi reușit să devin ceea ce sunt astăzi: profesoara mea, Ștefan, familia mea, inclusiv pe sora mea, căreia îi datoram tot ceea ce trăiam atunci. Câștigul finalei a venit ca o surpriză neașteptată pentru mine. Când am ajuns în finală, ni s-a spus tuturor că acum misiunea juraților s-a terminat. Nu mai sunt echipe de format, dueluri și semifinale de câștigat, ci acum doar ne bucurăm. Așa a și fost. Eram fericită că ajunsesem în finală și nu conta dacă am să câștig sau nu. Mă bucuram că pot oferi un concert de trei piese alături de artiști deosebiți, de o sensibilitate rară.
        După această experiență, mi-am dat seama că nimic nu este întâmplător și că un simplu gând al surorii mele, a făcut ca viitorul meu să evolueze într-un mod în care nici nu aș fi sperat. După acest premiu, a urmat și un contract cu casa de discuri, Cat Music, cu care am lansat primul meu videoclip, Bumerang, o piesă la care țin foarte mult și în a cărei poveste cred cu tărie. Sunt convinsă că indiferent de cât de departe ne-am afla de persoana iubită, iubirea revine ca un bumerang.”

Care sunt planurile tale de viitor?

,,Îmi doresc foarte mult să am propriul meu studio de înregistrări și să-mi scriu propria muzică. Sunt conștientă că va fi nevoie de multă investiție, de susținere, de multă muncă, dar știu sigur că toate acestea vor merita, iar eu mă voi bucura din plin de roadele muncii mele.” 


Andrada Precup - Bumerang 






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EDIȚIA A XI-A - FESTIVALUL INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”

MICII CAMPIONI AI MUZICII: MIHAELA DRAGOMIR, MARIA JEITAN, SARA HANȚ