MICII CAMPIONI AI MUZICII: MIHAELA DRAGOMIR, MARIA JEITAN, SARA HANȚ

Dragii mei, în câteva dintre articolele pe care le voi posta în următoarea perioadă vă voi povesti și despre micii campioni ai muzicii, și anume elevii mei minunați! Chiar dacă sunt la început de drum, cu siguranță ne-ar face tuturor plăcere să îi cunoaștem pe viitori artiști. Așadar, astăzi veți citi poveștile Mihaelei Dragomir, Mariei Jeitan și Sarei Hanț. 

Mihaela Irina Dragomir are 10 ani și visează să ajungă o mare artistă. Cu siguranță va ajunge o stea, deoarece este un copil foarte muncitor, ambițios, talentat și - mai ales - modest. Înainte să lucrez cu Mihaela, am cunoscut-o pe sora ei, Gabriela, prin intermediul unei prietene comune. Gabriela este în prezent studentă la Conservator, deci cu siguranță Mihaela a avut de la cine învăța tainele muzicii. Astfel, familia Dragomir este foarte norocoasă, fiind formată din două mari talente: Mihaela și Gabriela. 

Este puțin spus că o ador pe Mihaela, este un copil foarte special, care nu își dorește să supere pe nimeni și care la rândul său iubește fiecare ființă de pe pământ (de la oameni, la animale și chiar la flori). Este foarte muncitoare, după cum am menționat și mai sus și admir faptul că niciodată nu renunță la visul ei. Un lucru pe care l-am învățat de la eleva mea este că dacă îți dorești cu adevărat ceva, indiferent de cât de greu pare, să muncești pentru acel lucru. 

Anul trecut m-a impresionat Mihaela, prin faptul că nu a renunțat la o melodie, atunci când i-am spus că nu este încă pregătită să învețe o melodie atât de grea. Mihaela și-a ales dintr-o listă propusă de mine cântecul ,,Și zbor”, compus de Adrian Ordean. Atunci când a venit la oră au fost mici probleme privind interpretarea, astfel i-am propus să ne gândim împreună și la alte melodii, pe aceasta lăsând-o pentru când va fi mai mare. Mihaela s-a supărat, a plâns și a spus că ea nu vrea să schimbe nicicum această melodie, căci îi place foarte mult (așa m-a anunțat mama ei). Am încercat să discut cu ea și să ajungem la un comun acord, dar fără nicio șansă, așa că am lăsat-o să lucreze singură mai departe melodia, până când va fi pregătită să o lucrăm și împreună. Sunt foarte mândră de Mihaela că m-am contrazis și că a lucrat melodia, în ciuda sfaturilor primite de la mine. A muncit foarte mult, iar într-un final melodia a ieșit foarte, foarte bine...chiar a câștigat premii frumoase cu acest cântec. Mă bucur că am avut parte de această experiență, căci Mihaela m-a motivat să muncesc mult și mi-a arătat că nimic nu este imposibil sau mult prea greu. Dacă am încredere în mine, atunci cu siguranță voi reuși să realizez tot ceea ce îmi doresc. 

Faptul că sora ta studiază muzica, te-a influențat să cânți și tu?

,,Oarecum. Dar Gabi a decis să continue cu pianul, iar eu vreau să continui cu vocea mulți ani de aici in colo...Nu mă voi lasă nici de pian și vreau să mai studiez și chitara...”

Îți dorești să devii o mare cântăreață?

,,Da, îmi doresc să devin o mare cântăreață, numai că nu știu cum să fac să cânt și în limbi străine...”

Mihaela Irina Dragomir - ,,Și zbor”

Maria Jeitan are 12 ani și ceea ce am învățat de la ea este faptul că mereu este bine să ai pe cineva alături, care te încurajează și care crede în tine. Maria este un copil foarte sensibil și ce îmi place (iar în același timp nu îmi place) la ea este faptul că nu conștientizează cât de talentată este. Eu am încredere imensă în toți elevii mei și cred cu tărie că oricine poate ajunge sus, dacă muncește. De aceea, uneori cer mai multe de la elevii mei și încerc să scot din ei tot ce au mai bun, căci știu că au potențial și că pot. Poate acest lucru îi sperie pe unii dintre ei...La un moment dat, Maria a avut inenția de a se retrage și nu fiindcă nu mai voia să cânte, ci deoarece considera că nu are ce căuta pe acest drum. Bineînțeles că am ,,certat-o” și i-am evidențiat toate calitățile ei, care sunt de invidiat: nu oricine are capacitatea de a cânta cu atât de multă sensibilitate. 


Astfel, cu multă muncă, Maria a ajuns pe scene importante și a câștigat și câteva premii frumoase. Este foarte muncitoare și mereu recunoscătoare pentru tot ceea ce primește. Este genul de copil căruia trebuie să îi arăți că ești lângă el, pentru a avea curajul de a continua. Sunt absolut convinsă că în viitor și publicul larg va aprecia această sensibilitate pe care o deține Maria...atât de la modul în care se comportă, cât și la modul în care cântă, bineînțeles. Consider că oamenii sinceri și buni vor fi mereu iubiți și chiar invidiați. Cel puțin, eu o invidiez pe Maria pentru toate calitățile ei!

Ți-ai putea imagina viața fără muzică?

,,Muzica este alinarea mea. Muzica dă culoare vietii. Muzica are puterea de a-ți provoca tot felul de sentimente. Eu consider că muzica este un dar de la Dumnezeu, așa deci, nu...eu nu mi-aș putea imagina viața fără muzică.”

Care este visul tău?

,,Visul meu este ca într-o bună zi să bucur lumea cu muzica pe care o voi compune. Nu cred că o să fie ușor, de fapt știu că nu o să fie ușor, însă cu pasi mici și potențial mare și, desigur, alături de toate persoanele dragi, printre care și minunata mea profesoară de canto care a crezut mereu în mine, sunt convinsă că voi reuși. Muzica mi-a adus în viață niște persoane superbe și sunt foarte recunoscătoare pentru asta. Nu mă voi lăsa până nu îmi îndeplinesc această mare dorință și sper ca nimeni să nu renunțe la visul său.”

Maria Jeitan - ,,Mama Moya”


Ce să vă spun despre micuța de 8 ani, numită Sara Hanț? Este un copil pe care îl apreciez enorm de mult, mai ales pentru faptul că este foarte, foarte, foarte muncitoare. Nu îi este frică să își învingă fricile și să lupte pentru a arăta cine este ea. Atunci când a venit prima oară la canto, Sara a fost cu totul și cu totul un alt copil față de cum este acum...era atât de emotivă și de introvertită. Nu îmi vine să cred, că acum se comportă ca o adevărată artistă și că este înconjurată de foarte mulți prieteni, care o iubesc mult (bineînțeles că și eu o iubesc pe Sara). 


Precum familia Dragomir, ei bine și familia Hanț este o familie norocoasă, căci este înconjurată de adevărați artiști. Sara nu este singura din familie care cântă, ci și sora ei Deborah este o cântăreață extraordinară, iar fratele ei, Ruben, un instrumentist de excepție...o familie de artiști! Cu siguranță, Sara are de la cine să învețe și de la cine să primească sfaturi care o ajută în cariera ei. Eu una sunt absolut sigură că Sara are și ea steluța ei acolo pe cer și că în curând și lumea o să cunoască talentul acestui copil deosebit. Precum ceilalți elevi, și Sara a ajuns pe scene importante și a câștigat premii numeroase, care au motivat-o să muncească și mai mult. Oricum, pentru noi toți, Sara este o câștigătoare!

Cum a început drumul tău în muzică?

,,Pot spune că drumul meu în muzică a început destul de devreme, având 5 frați care toți cântă. Muzica a fost mereu în casă la noi, dar cel mai mult mergeam la spectacole cu sora mea Debi și cântam mereu cu ea acasă. Iubeam să merg cu ea la studio și să aud cum cântă. Oarecum ea este motivul meu pentru care am ales muzica. Mi-a rămas amintirea frumoasă cu ea, cum m-a ajutat la prima mea melodie cântată pe șcenă. Pot să spun că ea a fost motivul meu să aleg muzica. Am dorit mereu să fiu ca ea și să cânt ca ea. Aveam 6 ani când am simțit că sunt pregătită să urc pe o șcenă (deși cântam deja acasă, dar nu am avut curajul să urc pe o șcenă). La festivalul <<Hermannstadtfest>> a fost prima mea apariție. De atunci muncesc zi de zi și nu trece nici măcar o zi să nu cânt. Este un vis devenit realitate.”

Pe lângă muzică, ce alte hobby-uri mai ai?

,,Fară muzică nu știu cum ar fi, dar mă bucur că am descoperit muzica și lumea mea este mai frumoasă. Deși sunt mai mereu pe drum, am cu mine muzica mea peste tot. Ador să fiu pe șcenă și o fac cu bucurie. Simt că este ceea ce o să fac pe viitor. Și de ce nu o carieră în muzică? Pot spune că pe lăngă muzică mai am o mare pasiune: baletul. Și aici investesc timp prețios. Ca hobby mai am pictura, unde aloc ceva timp aproape zilnic.”

Sara Hanț - ,,Te voi iubi”


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EDIȚIA A XI-A - FESTIVALUL INTERNAȚIONAL ,,HERMANNSTADTFEST”

ANDRADA PRECUP